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+LONGE: Consumption and Ageism: Expectations, Cultural Meanings, and Stereotypes in Advertising for Senior Consumers

+LONGE: CONSUMPTION AND AGEISM: EXPECTATIONS, CULTURAL MEANINGS, AND STEREOTYPES IN ADVERTISING FOR SENIOR CONSUMERS


 +LONGE: Consumption and Ageism: Expectations, Cultural Meanings, and Stereotypes in Advertising for Senior Consumers project belongs to Research Line 2 — Communication, Strategies and Creativity.

Synopsis: Adopting a cross-cultural perspective and employing a mixed-methods research approach, this project aims to examine the relationship of seniors (60+) with information and communication technologies and advertising, as well as to analyze their consumer journey in different cultural contexts (Iberian and North American).

Coordinator: Sandra Miranda

Funding: project funded by the Polytechnic Institute of Lisbon (IPL)

Project Status: Active

Research Team:
Ana Cristina Antunes (ESCS-IPL)
Jorge Veríssimo (ESCS-IPL)
Maria do Rosário Correia (ESCS-IPL)
Sydney Chinchana (Akron University, EUA)
Macarena Cuellar (Extremadura University, Espanha)

Partners:
Rutis – Rede de Universidades Seniores
Ação Cost (European Cooperation in Science & Tecnology) 221107 – Work Inequalities in later life redefined by digitalization
Junta de Freguesia de Benfica
Universidade da Extremadura, Espanha
Universidade de Akron, EUA

Results:

• Communications:

Miranda, S., Antunes, AC, Verissimo, J, Correia, R., Cuellar, M. Chinchanachokchai, S, Miguel, A. (2025). +LONGE: Consumo e Idadismo: Expectativas, Significados Culturais e Estereótipos na Publicidade para Consumidores Seniores. CIPINE2025, Congresso Internacional sobre Projetos de Intervenção no Envelhecimento, online, 24 de janeiro.

Miranda, S., Antunes, A., Miguel, A., Veríssimo, J., & Correia, R. (2025). Inclusão Digital e Bem-Estar: A Relação dos Seniores com as TIC e os Social Media em Portugal. XIII Congresso Português de Sociologia, São Miguel, Açores. 10 de julho de 2025.

(convite ) Antunes, A.C., Miranda, S., Miguel, A., Cuellar, M., Chinchana, S., Verissimo, J. & Correia, R. (2025). Repensando a literacia digital dos seniores portugueses: uma abordagem qualitativa. XV Seminário Ibérico de Psicogerentologia. Online. 15 de maio de 2025.

Cuellar, M., Miranda, S., Antunes, A.c. Miguel, A.. Las TIC y los mayores españoles: retos y adaptación desde un enfoque cualitativo. IX Congreso Internacional Comunicacíon Y Pensamiento. Online. 23-24 de abril de 2025.

Miranda, S., Antunes, AC, Verissimo, J, Correia, R., Cuellar, M. Chinchanachokchai, S, Miguel, A. (2025). +LONGE: Consumo e Idadismo: Expectativas, Significados Culturais e Estereótipos na Publicidade para Consumidores Seniores. CIPINE2025 congresso internacional sobre projetos de intervenção no envelhecimento, online, 24 de janeiro.